Friday, May 27, 2016

პროექტი

პროექტის სახელწოდება;,,ვაჟა-ფშაველა,ბუნების დიდი ქომაგი"
სასწავლო პროექტი
პროექტის სახელწოდება:,, ვაჟა-ფშაველა ბუნების შვილი                                                        
პროექტის იდეა/თემა: მოსწავლეები მოიკვლევენ სასურველ მასალებს ვაჟას ცხოვრებისა  და შემოქმედების შესახებ.
პროექტის აქტუალობა: ამ სასწავლო პროექტზე მუშაობა მოსწავლეებს  გაუღვივებს ინტერესს ვაჟას  შემოქმედებისადმი. მოსწავლეებს განუმტკიცებს ცოდნას და გააღრმავებს  მათ წარმოდგენებს პოეტის მსოფლმხედველობაზე, მის ზნეობრივ ღირებულებებზე. მოსწავლეები მოიკვლევენ სასურველ მასალებს. მოხდება  მწერლის ცხოვრების პოპულარიზაცია.
პროექტის მიზნები: მოსწავლეებს განუვითარდებათ კვლევისა და ანალიზის უნარები.  ჩამოუყალიბდებათ სიტყვაკაზმული მწერლობის, კონკრეტულად ვაჟას შემოქმედებისადმი  სიყვარული.
მონაწილეთა ასაკი: 15-17 წელი.
ვადები: 2 თვე.
მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტი, რაც შეიძლება შეიქმნას: მოსწავლეები  შეიძენენ კვლევის უნარ -ჩვევებს, ისწავლიან ჯგუფურ მუშაობას, ურთიერთთანამრომლობას, გაიუმჯობესებენ კომუნიკაციის, ახალი ინფორმაციის მოძიების და გამოყენების უნარს. მოძიებულ მასალას განათავსებენ ბლოგზე.
პროდუქტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები: ვაჟას ნაწარმოებები, კომპიუტერი, პროექტორი,ფოტოაპარატი, ვიდეოკამერა, მიკროფონი, დიქტოფონი, ტელევიზორი.
პროექტის მსვლელობა: 
მოსწავლეები ირჩევენ სასურველ თემას. თემის არჩევის შემდეგ  ჯგუფები  შედგება და კონკრეტული დავალებები განაწილდება.
პირველი აქტივობა: ვაჟას ბიოგრაფიის მოძიება და ანალიზი.
მეორე აქტივობა: მწერლის ფოტოსურათების მოძიება და შეგროვება.
მესამე აქტივობა: მასწავლებლის დახმარებით და ინტერნეტის საშუალებით მწერლის ახლობლებთან დაკავშირება და ინტერვიუს აღება.
მეოთხე აქტივობა: ვაჟას შემოქმედების მიმოხილვა.
მეხუთე აქტივობა: ვაჟას პოემების განხილვა
მეექვსე აქტივობა: მხატვრული კითხვის საღამოს მომზადება და  ჩატარება.
მეშვიდე აქტივობა: ვაჟას ნაწარმოებების  თეატრალური კოლაჟი. მოსწავლეები  მოამზადებენ და წარმოადგენენ სცენებს სხვადასხვა ნაწარმოებებიდან.
მერვე აქტივობა: მწერლის ნაწარმოებების მიხედვით გადაღებული ფილმების მოძიება, გადმოწერა და ჩვენება.
მეცხრე აქტივობა: მოსწავლეები  დახატავენ სხვადასხვა ნაწარმოებებიდან სასურველ ადგილებს.
მეათე აქტივობა: ვაჟას ენის, თავისებური სტილისა და მხატვრული ხერხების კვლევა.
მეთერთმეტე აქტივობა: ექსკურსიის ორგანიზება  ჩარგალში, ვაჟა-ფშაველას სახლ-მუზეუმში.
მეთორმეტე აქტივობა: პროექტის პრეზენტაცია.
პროექტის შეფასება
კრიტერიუმები
დაბალი
1-3 ქულა
საშუალო
4-6 ქულა
საშუალოზე მაღალი
7-8 ქულა
მაღალი
9-10 ქულა
სამუშაოს დაგეგმვის უნარი
სამუშაო სრულყოფილად არ არის დაგეგმილი
სამუშაო ნაწილობრივ არის დაგეგმილი
სამუშაოს გარკვეული ნაწილი კარგად არის დაგეგმილი
სამუშაო კარგად არის დაგეგმილი

ინფორმაციის მოძიებისა დაორგანიზების უნარი
მოიძიებს მცირე  ინფორმაციას , მაგრამ არ აქვს ორგანიზების უნარი
მოიძიებს მცირე ინფორმაციას და ნაწილობრივ აკეთებს ორგანიზებას
მოიძიებს ინფორმაციას, უჭირს ორგანიზება, მაგრამ ახერხებს თეორიული ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენებას
მოიძიებს ინფორმაციას და აქვს ორგანიზების კარგი უნარი
ჯგუფურ მუშაობაში ჩართულობა
ჩართულობის სიხშირე მინიმალურია
ზოგჯერ ინტერესდება საკითხით
ინტერესდება საკითხით , მაგრამ არ აქვს ლიდერობის უნარი
ჩართულობის სიხშირე მაქსიმალურია, დაინტერესებულია საკითხით. აქვს ლიდერობის უნარი.
საგნებთან/საგნობრივ  ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი
ქართ10.4. მოსწავლეს შეუძლია  დისკუსიისა და კამათის სტრატეგიის გამოყენება.
შედეგი  თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე
·         წინასწარ ეცნობა აუდიტორიას, შეადგენს გეგმას, ქმნის ტექსტის რეპეტიციებს, ამოწმებს  რეგლამენტს და ა. შ.

·         აუდიტორიის ყურადღების მობილიზაციისათვის    იყენებს  ინტერვალს მეტყველებაში, ხმის დონეებს უსადაგებს ამ საშუალებებს.

No comments:

Post a Comment